28 Mayıs 2015 Perşembe

Dubai-i-i-i

Piyasadan kaybolma nedenim olan konu başlığım Dubai'yi mixledim ve size uzun uzun anlatmak istedim :)

En sonki yazımda, biyerlere kaçmak istediğinzde önce yanınıza almanız gerekenleri, bunların da en önemlisi yol arkadaşınız olduğunu belirtmiştim. Ben tatile yanımda benimle en çok mutlu olabilen, üzüntümü paylaşan ve rahatlığıma ortak olan arkadaşlarımla çıkmayı tercih ediyorum. Şimdiye kadar da çok şükür gayet güzel insanlarla güzel yerlere imzamızı atmış bulunuyorum. 


Bu seferki tatil maceram ise 1 ay içinde 2 kez Dubai' ye gitmekle kendini farklı bir yere aldı bile :) Niye aynı yere gittiğimi merak edenlere ise, ilk kez 4 günlük bir tur ile tamamlayamadığım macerama ikinci kez yıllık izin olarak devam ettim. Bana hiç arap emirliklerindeyim hissi yaşatmayan bu sıcak memleket 2 kez gidilmeye hak kazandı demekki neznimde deyip konuyu en başından anlatmaya başlıyorum.


 ilki 23 Nisanda birleştirdiğimiz tatilimizi fırsat bilerek uçtuğumuz Dubai'deki, 5 saati yolda olmak üzere ülkeye girişteki pasport kontrolü (eye scan) sırasında 1-1,5 saatlik beklemenin ardından sıcak topraklardaki güzel detayları paylaşacağım. Hava malumunuz kıştan vazgeçemediği için en büyük ihtiyacım sıcak hava, güzel kafa modu için oraları seçtim. Orada yaşayan arkadaşlarımın güzel evsahipliğiyle memnuniyetim 2 kat artı ve günler yetmez oldu. Öncelikle düşündüğüm gibi bir arap kültürüyle alakası olmayan bölge, denize girenler ve devasa alışveriş merkezlerinden çıkmayanlar için harika biryer. Çarpık kentleşme yok çünkü heryer gökdelenden oluşuyor :) Benim için küçük bir California havası estiren, büyük alanlar ve sıcaktan kaçmayan turistik insanlardan oluşan Dubai gayet pahalı zevklerin merkezi. Altın tasmalı kaplanıyla gezmeye çıkan birini görsek sanırım şaşırmazdık ama onun yerine en lüks arabalarıyla ortalarda cirit atan yerliler ve yabancılar gördük :) Zaten Ortadoğu ve Basra Körfezi bölgesinde sürekli gelişen dünya çapında bir kent olarak ticari ve kültürel bir merkez, kozmopolit bir metropol kenti olduğu için daha da zengin insanların doluştuğu biryer gibi hemncecik göze çarpıyor.


Sokaklar 40 derece sıcakta kavrulurken kapalı mekanlar ve taksiler inanılmaz soğuktu. Adamlar bıkmış herhalde kış havasında geçirmek istiyorlar günlerini, alışveriş merkezlerine kayak alanları yapmışlar, Mağazalarda kışlık giysiler satılıyor haliyle gördükçe sinir oldum resmen :) Neyseki ben yanımda sadece kapalı mekanlar için 1 hırka, gece için 1 topuklu ayakkabı ve sürekli parmakarası terlik-beyaz tshirt-sort kombinasyonundan oluşan rahat tarzımla hem eğlendim hem dinlendim çok şükür. Darısı sıcak memleketleri seven herkesin başına diyor ve gözüme çarpan diğer ayrıntılara geçiyorum...
Mimari olarak genelde gökdelenlerin birbiriyle yarıştığı yerde (favori gökdelenim Burj al Khalifa) palmiye adası denilen yapay bölge akıllara zarar görünüyor zira tüm Holywood yıldızlarının evleri bu bölgede buluyor. Palmiye dallarının dışında kalan hilal şeklindeki adalar ise suyun altındaki tünelle bağlanabileceğiniz kümelerden oluşuyor. Üzerinde tabiki en lüks yerleşim birimleri,sokaklar ve yatlarını bağlamaları için özel iskeleler bulunuyor. Bu alanda ilk olan palmiye adası diğer dubai ada projelerine ışık tutmuş ve benzerleri yapılmış.  Paranın satın alabileceği herşey burada mevcut anladığım kadarıyla...
Gelelim şeriat kanunları sorularına..
Gördüğüm ve girdiğim ortamlardaki tecrübelerime dayanarak alkol servisi yasak değildi ve restoran-cafe gibi yerlerde bile çok rahatlıkla güzel kokteyl ve buzlu viskimi içebildim :) Gece kulüpleri salaş mekanlar değil aksine inanılmaz modern ve ferah ortamlardan oluşuyor. Zenginliği iliklerine kadar yaşadıklarını hemen anlayabiliyorsunuz ve dress code denilen aslında heryerde olması gereken kılık-kıyafet zorunluluğu gece ortamlarında daha mecburi gibi. Çarşaflarıyla dolaşan halk genelde turistik ziyarete gelen Pakistan-Hindistanlılardı ben sadece diğer emirliklerden gelenlerin haricinde büyük arap kitleleri görmedim şahsen. Uygunsuz kıyafetler kuralları mevcut, zaten cami ve diğer alanlara girişte bizde nasıl olmamaız gerektiğinin farkındayız  ama sokaklarda gezerken turistler için bir yaptırımları olmadığı üzere ben kontenjana dahil oldum :)

Amma ve lakin hapisaneye düşmeniz için özellikle yapmanız gereken şeyler var ise mahkemeler hakkında bilgiye ihtiyacınız olacaktır.


 Sadece Dubai ve Resü'l-Hayme emirlikleri Birleşik Arap Emirlikleri federal yargı sistemine bağlı olmayan iki emirlikti
1- Birinci Derece Mahkemeler;

1.1 Sivil Mahkeme: Bütün sivil vatandaş davalarına,
1.2 Ceza Mahkemesi: Polis şikayetlerinden gelen davalara,
1.3 Şeriat Mahkemesi: Müslüman nüfus arasındaki davalara bakar. Müslüman olmayanların davaları şeriat mahkemesinde görülmez.
2- Temyiz Mahkemesi
3- İptal Mahkemesi: Emirliğin en üst derece mahkemesidir ve sadece yasa konularındaki anlaşmazlıklar yönünden incelemeler yapar.
Dubai Karayolu ve Taşımacılık Otoritesi (RTA) kent nüfusunun trafik kurallarını takip etmesi ve iyi düzenlenmiş bir sistem yürütmesi için düzenlenmiştir. Dubai polisinin internet sitesinde de belirtildiği üzere ağır para cezaları ve bir dizi para cezaları listesi bulunmaktadır. Herhangi bir kişi internet ortamında kendisine yazılmış cezayı kontrol edebilmekte ve aynı ortamdan ödemesi gerçekleştirebilmektedir.
 
http://tr.wikipedia.org/wiki/Dubai
Böylece düşük suç oranı gözlemlenen kentte işler tıkırında gibi görünüyor. Allah yinede düşürmesin..
Gelelim meşhur çöl safarilerine..
Yapacağım tek yorum kesinlikle ve kesinlikle, ben İstanbul'da arabayı böyle kullanıyorum toz toprak ve tarfikte kendimi, şurdaki  Jeep'i kullanan şoför gibi hissediyorum :) Adrenalin bakımından gayet güzel bir tur oldu ancak yermi İstanbul insanı böyle manevraları, tepelerden aşağıya doğru hızlanmaları, kum tepelerinde patinaj çekmeleri...
zaten adamda baktı ben gülüyorum eğleniyorum ama napsa korkmuyorum bıraktı dalavereyi efendi gibi sürdü arabayı :) yazık oldu korkmayan, heyecanlanmayan müşteriye denk geldi..
 Ayrıntılar çok, birdaha gitsem sesim çıkmaz çıkamadığım gökdelenlerin tepelerinden daha çok resim çekerim, gece hayatının en geleneksel Arap haline gider dans ederim, daha çok içer daha çok eğlenirim ancak o ülkeye girişteki sıraya bidaha denk gelmek istemem dedikten 3 hafta sonra tekrar gitmem ve o sırada tekrar beklemem de ayrı bir olay oldu :)
İnsanı Dubai'den soğutacak şeylerin başında insanlarının rahatlığı geliyor ki, beklediğinizi her sırada, restoranda ve bindiğimiz bir takside şoförün biliyorum dediği halde çok tanınmış bir lokasyon yerine 3 farklı mekan gezdirdikten sonra bilmediğini de itiraf etti. Ama herkes sizi anlıyor ve diğer ülkelere göre süper İngilizce konuşup-anlaşıyorlar. Benim dilimden anlamadılarsa demekki :)
Alışveriş merkezleri ve evler nerdeyse eksi derecelerdeydi ki ikinci gidişimde daha fazla hissettim bu ısı farkı uçurumunu. Deniz suyu inanılmaz sıcak serinlemek için duştan başka bir çare yok plajlarda. Bronzlaşarak döndüm ama 40 derece sıcaklıkta nasıl kavrulmadım  birde gece gündüz yedim-içtim kilo almadım, ona çok şaşırdım :)) 

Gökdelenlerin önünde çekildiğiniz her resimde fotomontaj gibi kalmanız da ayrı bir komedi çünkü normal bina görmek sizi şaşırtıyor onca gökdelen arasında..
Alışveriş yapmak için bir neden yok çünkü tüm markalar bizdeki fiyatlarının bile 2 katı olarak mağazalardaki yerini almıştı. kendi ülkemi özlediğim konuların başında her gördüğümü alabilmek ve marketlerde sebze-meyve reyonlarındaki çeşitlilikle bile mutlu olduğumu farketmem geliyordu. 
Örnekler her seferinde fazlalaşıyor ve bu bağlamda herzaman söylerim ki gezdiğim gördüğüm ve yeni tanıdığım insanlar hayatımdaki farkındalıkları arttırıyor ve birşeylerin değerini anlamamda en etkili yol olarak gözüküyor. Biri anlatsa, ''gözümle görmeden inanmam'' deriz ya hani, tamda gidip görmeden anlaşılmayacak biryer şu Dubai de.. Amerika çok uzak diyenlere ve kışın soğundan bunalanlara ve alışveriş keyfini yaşamak isteyenlere şubatta gitmelerini tavsiye ederim. Peki ben birdaha gider miyim? Bir kapıyı 3.kez çalmak huyum değildir der başka ülkelere geçerim :))


Seyahatiniz ve sağlığınız bol olsun. Keyifli tatiller dilerim şimdiden



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder